Typetvivl og Skyhøj Forbrænding (omgang 2)

IMG_7002Jeg er startet op igen. Skyhøj Forbrænding omgang 2 er sat i gang i denne uge. 
Tænker du lige nu: “Skyhøj Forbrænding, a hva’?”, så kan du læse mere om konceptet og min første runde her.
Min træning har været meget on/off siden efteråret. Okay, siden sensommeren. Og mest off. På det tidspunkt gennemførte jeg de 7 uger som type 5.

Som du måske ved, så er der 5 typer og kriterierne for dem er i grove træk:
Type 1: spiser lidt, træner lidt + ondt i kroppen og energimangel
Type 2: spiser lidt, træner meget + sukkertrang og vægtudsving
Type 3: tæt på balance – tilpas træning og tilpas mad.
Type 4: spiser meget, træner meget + inflammation, manglende restitution og overdreven appetit.
Type 5: spiser meget, træner lidt + overvægt, manglende energi og ingen tro på form-forandring.

Jeg synes dælme det er svært at typebestemme sig selv – og det syntes jeg faktisk også første gang. Der er ikke én type hvor jeg tænker: dét er lige mig. Jeg træner ikke (det bliver højst til gåture) og jeg spiser en del (tror jeg nok), men jeg er ikke overvægtig (derimod meget normalvægtig) og har ikke manglende tro på forandring eller manglende energi. Jeg har læst mig frem til at det vigtigste – ja, logisk nok egentlig – er at vælge den type, der passer bedst. Derfor bliver det nok type 5 igen – men har du input ift. type modtager jeg dem megetmeget gerne. Indtil da typetvivler jeg lidt videre.

Måske disse indlæg også er noget for dig?

Del dine tanker her

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

4 Kommentarer

  • SVAR

    Jeg har hørt om flere, der tror de spiser meget, men sammenligner man med en der rent faktisk spiser meget, så spiser de ganske normalt eller endda lidt.
    Så måske du bare tror, du spiser meget?
    Derudover vil jeg sige, at fordi jeg ved du er slank, så tror jeg også, at du skal spise flere carbs en type 5 gør – slanke mennesker har brug for flere kulhydrater end overvægtige.
    God fornøjelse med anden omgang søde du :-*

  • SVAR

    Tak, for svar søde Vikki! Jeg skrev faktisk den her post med (bla.) dig i tankerne – så tak for dit input! Jeg skruer lidt op for carbs'ne 🙂 – jeg læste en artikel som Anna var inde over for et par uger siden, der skubbede mig lidt i samme retning. Det var denne:
    http://www.fitliving.dk/sund-og-slank/sund-livstil/3-kvinder-tester-kan-du-booste-din-forbranding/
    Har du mon læst den?
    KH
    Anne

  • SVAR

    Ud fra Annas typedefinitioner og din egen beskrivelse af dig selv, så synes jeg, at du mest ligner en 3'er. Din træning og din kost kan ikke være helt skæv, når du har ok med energi og ikke er overvægtig. Godt nok træner du ikke, men du har afstemt din kost efter det, så du ikke har taget en masse kilo på. 🙂

  • SVAR

    Tak for svar, Heidi!
    Det er fedt med inputs – og ret interessant at høre dine og Vikki's tanker. Jeg selv var jo meget mere mod en 5'er.
    Måske er jeg noget tættere på en 3'er end jeg troede. Det tager jeg med mig videre i Skyhøj Forbrænding. Tak igen!
    Kærlig hilsen
    Anne